دانش دو گونه است : دین شناسی و کالبد شناسی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
سایت خدماتی و هنری نایت اسکینابزار های وبلاگ نویسینمایشگر تاریخ به صورت فارسی
کل بازدیدها:----111965---
بازدید امروز: ----19-----
بازدید دیروز: ----55-----
هزاره

 
نویسنده: علی
یکشنبه 88/3/31 ساعت 1:53 عصر

توی زندگی ، تفاوت آدم ها در نگاهشون به زندگی ، به اندازه تعداد اونهاست . همون طور که صورت ها و ظاهر ادم ها با هم فرق داره ، در افکار و رفتارشون با هم تفاوت دارن .

به نوعی می شه گفت هر انسانی یک کتابه . تا زمانی که بازش نکنی و نخونیش ،اون رو کامل نشناختی . اصلا هم اسون نیست چون گاهی بعضی کتاب ها اونقدروحشتناک هستند که تا چند وقت از خوندنشون کابوس می بینی و آشفته می شی ولی گاهی خوندن بعضی کتاب ها مثل قران ، حافظ ، اشعار سهراب تا سال ها مستت می کنه چون یک جمله اش می تونه روحت رو دوباره از اول جلا بده و دلت رو صاف کنه .

توی این دنیا از بچگی ، ما تعلیم داده می شیم و قوانینی برای ذهن بی برنامه و خالی ما وضع میشه که از طرف خانواده ، دوست ، مدرسه و اجتماع خودآگاه ، نا خودآگاه ، مستقیم، یا غیرمستقیم، ارادی و غیرارادی در مغز کوچیک ما جا گرفته که پاک کردن و از اول نوشتن قوانین اراده فولادی و تمرین خیلی زیادمی خواد .

دکتر وین دایر در کتاب عظمت خود را دریابید بحث جالبی می گه :

می گه ادم ها دو دسته هستند غاز ها و عقاب ها . هرگز نباید عقاب ها رو به مدرسه غازها فرستاد و نباید افکار دست و پا گیر غازها فکر عقاب ها رو مشغول کنه . کسی که مثل غاز هست و تعلیم داده شده نمی تونه درست پرواز کنه و به خار و خاشاک گیر می کنه که مانع پروازش می شه . ولی عقاب رسالتش اوج گرفتنه . عقابی که مثل غاز رفتار می کنه از ذات خودش فرار می کنه .

بدترین چیز ندونستن قوانین عقاب هاست . این که ندونیم چطوری عقاب باشیم .

غازها همه مثل هم فکر می کنند و همیشه هم ادعا می کنند که درست فکر می کنند . افکارشون کپی شده هست و اصلا خلاقیت نداره . اکثر مواقع هم همگی با هم به نتایج یکسان می رسند چون دقیقا مثل هم فکر می کنند .

عقاب ها می دونند زمانی که همه مثل هم فکر می کنند در واقع اصلا کسی فکر نمی کنه .

غازها همیشه می دونند غاز دیگه چطوری زندگی کنه بهتره ! هر کسی جای کس دیگه تصمیم می گیره . برای همین اکثر یا دیر به بلوغ (فکری – جنسی – احساسی) می رسن و یا اصلا بالغ نمی شن .

عقاب ها به خلاقیت ذهن هر کس اعتقاد دارن و در زندگی ماهیگیری به فرد یاد می دن و نه ماهی . در محله عقاب ها هر کسی جای خودش باید فکر کنه و کسی مسئولیت زندگی کس دیگه رو به عهده نمی گیره .

غازها از جسمشون بیش از حد کار می کشن و تمام توان داشته و نداشته رو به کار می گیرن و به نتایج دلخواه نمی رسن .

عقاب ها اول تمام جوانب کار رو در نظر می گیرن ، باتوجه به تجارب قبلی و برنامه ریزی های ذهن خلاقشون تصمیم می گیرند و بعد شروع به کار می کنند . عقاب ها ایمان دارند که تلاش جسمی به تنهایی اصلا برای کار کافی نیست .

غازها حریم شخصی ندارند و بارها و بارها وارد حریم خصوصی عقاب ها می شن چون حرمت ندارند .

عقاب ها به حریم شخصی هر فردی احترام می زارن و قاطعانه به افرادی که وارد حریم خصوصی اونها می شن تذکر می دن .

غازها باید همه رو راضی نگه دارند و تمام تلاششون رو در روابط می کنند که همه انسان ها ، تک به تک از اونها راضی باشند . به جای انجام وظایف و رسالت خودشون ، رضایت همه اطرافیان رو با هر زحمتی شده به دست می یارن چون اگر به دست نیارن احساس خلا می کنند ..

عقاب ها می دونند که به دست اوردن رضایت همه افراد امکان نداره و نیمی از مردم همیشه با نیمی از افکار اونها مخالفند و این وظیفه یک عقاب نیست که مخالفانش رو راضی نگه داره .

غاز نه نمی گه و همش شاکی هست که چرا باید اینهمه به دیگران توجه کنه .

عقاب در مواقعی که لازم هست ، به راحتی نه می گه .

غاز شرط اول ارتباط رو صمیمیت بیش از حد می دونه .

عقاب شرط اول ارتباط رو احترام متقابل می دونه .

غاز نمی خواد باور کنه که دشمنی داره .

عقاب می دونه که باید دشمنش رو ببخشه ولی بهش اعتماد نمی کنه .

غاز از تجربیات درس نمی گیره و فقط آزار می بینه .

عقاب بعد از گذروندن سختی مسئله ، به فکر پذیرش مسئله و درس های ممکنه هست ..

غاز از دلش هیچ وقت حرف نمی زنه ..

عقاب با دلش زندگی می کنه .

غاز یا احساسیه و یا منطقی .

عقاب می دونه که در دورانی از زندگی باید مغز رو پرورش و ورزش دارد و در دورانی دیگه باید دل رو نوازش داد و به حرف های دل بها داد .

غاز اشتباه نمی کنه .

عقاب می دونه اگر هیچ وقت اشتباهی نکرده ، دلیلش اینه که اصلا دست به عملی نزده .

غاز جای دیگران زندگی می کنه ..

عقاب می دونه که باید به دیگران کمک کنه ولی جای کسی نباید زندگی کنه چون تجربه خود بودن رو از اون فرد گرفته .

غاز همیشه همه کار می تونه انجام بده .

عقاب می دونه چه کارهایی رو می تونه انجام بده و چه جایی باید اعلام کنه که از عهده اون بر نمی یاد .

غاز همیشه مجبوره .

عقاب همیشه مختاره و اگر به جبر روزگار مجبور شد کاری رو انجام بده ، می پذیره و می گه : ترجیح می دم این کار رو انجام بدم .

زمان غاز تفریح مشخص نیست .

عقاب برای تفریحش برنامه ریزی می کنه و می دونه که فاصله خالی این نت تا نت بعدی در موسیقی ، دلیل دل نشین بودن اون هست .

غاز همیشه ناراضیه و شاکی و همیشه در حال شناخت عامل این بدبختی هست .

عقاب همیشه راضیه و می دونه هر سختی هم پایانی داره . عقاب باور داره ان مع العسر یسرا .

غاز عبادت عادتش شده .

عقاب تکرار و عادت و روزمرگی رو مرگ دل و پرستش می دونه .

غاز نسبت به عقاب یا احساس برتری می کنه و یا احساس ضعف .

عقاب باور داره برتری وجود نداره . اصل فقط تفاوت است که باعث برتری کسی بر کس دیگه نمی شه .

غاز زیاد از مغزش کار می کشه البته بدون بهره وری لازم .

عقاب مفید فکر می کنه و از اشتباهاتش درس می گیره .

غاز می خواد غاز باشه چون غاز بودن و نپریدن خیلی اسون تر از پرواز و اوج گرفتن هست .

عقاب بر عقاب بودن اصرار داره ، حتی اگر بارها به مدرسه غازها رفته باشه و به خاطر عقاب شدن بهای سنگینی رو بپردازه .

**** یک نکته کنکوری برای عقاب ها

غازها همیشه می خوان یک عقاب یک جور دیگه باشه ، یک جور دیگه عمل کنه ! براشون ارتباط هیچ وقت کافی و رضایت بخش نیست .

دقت کن : غاز چون خودش رو نپذیرفته و خودش رو درست نمی شناسه ، از تو می خواد که یه جور دیگه عمل کنی ! هیچ وقت براش رضایت بخش نیستی و عملا بهت می گه که براش کافی نیستی چون همیشه یه کاری کم کردی !

سعی کن خودت باشی و بهترین نقش رو داشته باشی (به عنوان دوست - همسر - خواهر - برادر - بچه) ولی سعی نکن که خودت رو مجبور کنی که طبق خواست اون خودت رو تغییر بدی . اون ناراضی به دنیا اومده و از دنیا می ره . از زندگی عقب نیفتی چون قرار نیست که غاز باشی .

  عقاب باشید و سربلند



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: علی
    شنبه 88/3/23 ساعت 11:34 عصر

    با تشکر از دوستانی که با تبلیغات سالم و مستند باعث حضور پرشور شدند.
    انتخاب دکتر احمدی نژاد به ریاست جمهوری را تبریک عرض می نمائیم.

     

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار 110 در حسینیه امام خمینی، آراء خود را به صندوق انداختند.

    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات را مظهر حضور فعال، پرشور و زنده مردم در عرصه سیاسی کشور و آزمون بزرگ ملی دانستند و با اشاره به شور و شوق و تحرک بالای انتخاباتی در کشور خاطرنشان کردند: انتظار داریم با توفیق الهی و حضور متراکم مردم درپای صندوقهای رأی، ملت بزرگ ایران از یک امتحان بزرگ دیگر سربلند بیرون آید.

    رهبر انقلاب اسلامی تعیین مدیریت عالی اجرایی کشور را یک حق و تکلیف شرعی و عقلایی مردم اعلام و تصریح کردند: از مردم می خواهم از اول وقت، همه به پای صندوق رأی بروند و سهم خود را در اداره کشور بعهده گیرند و طبق تشخیص خود ، بهترین و شایسته ترین فرد را برای مدت 4 سال به ریاست قوه اجرایی انتخاب کنند.

    حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در روزهای اخیر در صحنه انتخابات افزودند: مردم با رشد، کمال و بلوغ عقلانی خود اجازه ندادند در این صحنه پرشور حادثه تلخی بوجود آید.

    ایشان امنیت انتخابات را بسیار با اهمیت و نعمتی بزرگ دانستند و با یادآوری امنیت انتخاباتِ دوره‌های گذشته خاطرنشان کردند: این امنیت ناشی از تفضل الهی و درک و شعور مردم است و امیدوارم مردم مانند همیشه با آرامش، متانت، صبر، حلم، وقار و سکینه روحی خود، تلاش بدخواهان را برای ایجاد تشنج ناکام بگذارند چراکه این تشنج به ضرر کشور و آرای مردم است.

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی شایعه سازی ها و نقل و قول از جانب ایشان در روزهای گذشته افزودند: مردم به این شایعات، و دیگر شایعات در خصوص بخشهای مختلف انتخابات، که ساخته انسانهای ناسالم است توجه نکنند.

    حضرت آیت الله خامنه ای در پایان ابراز امیدواری کردند: به لطف و مدد الهی و رشد، آگاهی و هوشیاری مردم، شاهد انتخاباتی پرشور باشیم



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: علی
    چهارشنبه 88/3/20 ساعت 11:55 عصر

    در پی انتشار نامه حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری، جمعی از طلاب و فضلای حوره علمیه قم در نامه ای سرگشاده به وی مطالبی را تشریح کردند.

    به گزارش فارس به نقل از رسا، در پی انتشار نامه حجت السلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری، جمعی از طلاب و فضلای حوره علمیه قم، در نامه ای به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطالبی را یادآور شدند:

    متن این نامه به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    جناب حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی

    نامه سرگشاده شما باعث تأسف بسیار شد. شما از مبارزان قبل و مسئولین درجه اول پس از انقلابید و در ایجاد و تکامل آن نقش برجسته‌ای داشتید. چگونه است که برای اولین بار خطاب به مقام معظم رهبری نامه‌ای سرگشاده می‌نویسید که قطعاً معنای نامه سرگشاده را به خوبی می‌دانید.

    نامه شما متأسفانه دارای تناقضات و ابهامات فراوانی است که لازم است از سوی شما روشن شود؛ لذا به منظور تنویر افکار عمومی سؤالات ذیل را پاسخ دهید تا با روشن شدن ابعاد واقعی‌نامه امکان اظهار نظر فراهم آید:

    الف) تماس شما با یکی از سران عرب
    ب) کارگردانی مبارزات انتخاباتی رقبای آقای احمدی‌نژاد
    ج) سؤال از فعالیت‌های فرزندان شما
    و در ادامه ادعا کرده‌اید که آقای احمدی‌نژاد تصمیمات امام راحل و تلاش‌های ایشان و مردم و روحانیون را زیر سؤال برده‌اند. سخنان آقای احمدی‌نژاد یا تأیید می‌شود یا نه؛ امّا ارتباط آن با زیر سؤال بردن تصمیمات حضرت امام و تلاش‌های ایشان و مردم و روحانیون در چیست؟



    آقای هاشمی انتخابات در این دوره از هیجان بسیار بالایی برخوردار است. طرفداران کاندیداها تا سحرگاهان در خیابان‌ها و اجتماعات، در کنار هم به بحث و گفتگو می‌نشینند، اما هیچ نشانی از آتش‌فشان دیده نمی‌شود؛ البته شاید برخی احزاب و جریان‌های منتسب به شما برنامه‌هایی داشته باشند که شما از آن باخبر باشید.


    جناب آقای هاشمی برفرض که سخنان آقای احمدی‌نژاد واقعیت نداشته باشد، آیا این اولین بار است که علیه شهروندان، مسئولان و بزرگان کشور سخنی گفته می‌شود؟ امتیاز خانواده حضرتعالی بر سایر شهروندان و مسئولان در چیست؟ این سخن چگونه با ادعای پیروی از نظام اسلامی سازگاراست؟

    آقای هاشمی جایگاه ملت بزرگ ایران کجاست؟ به راستی مراجع عظام تقلید، علمای بزرگ، اعضاء خبرگان رهبری، اندیشمندان و نخبگان در نظر شما از چه جایگاهی برخوردارند؟
    از «شما مانده‌اید و من» سخن گفته‌اید. حضرتعالی زحمات فراوانی برای انقلاب کشیده‌اید و دارای جایگاه ویژه‌ای هستید، اما آیا می‌توانید ادعای همسنگی و برابری با ولی‌امر مسلمین داشته باشید؟ آیا ایشان ولی امر و شما فرمان بردار نیستید؟


    الیس الصبح بقریب
    جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه 1. همچنان که خود در نامه اشاره دارید، آقای احمدی‌نژاد در آن مناظره به 3 مطالب اشاره کرده‌اند:
    2. در ابتدای نامه تهمت‌های به خود را در سه مقطع ابتدای انقلاب، ابتدای مجلس ششم و انتخابات دوره نهم عنوان کردیده‌اید و در ادامه ذکر نموده‌اید برای مقطع اول صبر و برای مقطع 5 سال اخیر دندان روی جگر گذاشته‌اید؛ امّا چرا در مورد تخریب‌کنندگان مجلس ششم سخنی به میان نیاورده‌اید؟ دلیل این سکوت چیست؟ 3. در قسمتی دیگر از نامه‌تان به ناگفته‌های خود از انتخابات اشاره داشته و وعدة افشای آنها را دادید. اگر منظور انتخابات جاری است که هنوز برگزار نشده و اگر منظور انتخابات دورة نهم است که توسط دولت آقای خاتمی انجام گرفت و به گفته ایشان سالم‌ترین انتخابات در کشور بوده است. 4. نوشته‌اید که اگر من هم سکوت کنم، مردم، احزاب و جریان‌های سیاسی بیش از این برنمی‌تابند و آتش‌فشان‌هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شود در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی می‌بینیم و ... . 5. تصریح دارید که حضرت امام(ره) برای حل یکی از مشکلات که اتفاقاً به شبهه‌ای نزد برخی از مردم تبدیل شده بوده، کمیته‌ی حقیقت یاب تشکیل دادند. چرا شما حاضر نیستید و اجازه نمی‌دهید براساس روش امام راحل در این باره عمل شود و کمیته‌ای به بررسی عملکرد خانواده‌ی شما بپردازد و به گفته‌های آقای احمدی‌نژاد درباره عملکرد فرزندان‌تان رسیدگی کند؟ در این حال دعوت از مقام معظم رهبری برای دخالت در این امر، به چه معناست؟ 6. در نامه‌ی خود آورده‌اید اگر نظام نخواهد یا نتواند با این پدیده برخورد کند، چگونه می‌توانیم خود را از پیروان نظام مقدس اسلامی بدانیم؟ 7. در نامه‌ی‌تان خطاب به مقام معظم رهبری آورده‌اید: اکنون که امام راحل(ره) به دیار باقی شتافتند، شما مانده‌اید و من و معدودی از یاران و همفکران قدیم. 8. آقای هاشمی آنچه در روایات و فقه پویای شیعه آمده است نصیحت به امام مسلمین است. آیا ارسال نامه سرگشاده، تعرض و فضاسازی علیه نظام و رهبری نصیحت به امام مسلمین است؟ 9. آقای هاشمی ما قصد نداریم شما را مثل آقای منتظری معرفی کنیم و یا سرنوشتی شبیه او را برای شما ببینیم، ‌بلکه مقصود این است که مانع گرفتار شدن شما در سرنوشتی شبیه به سرنوشت او گردیم. چرا که از طرفی جایگاه علمی و سوابق مبارزاتی و مسئولیت قائم مقامی وی قابل مقایسه با شما نیست و از طرف دیگر عاقبت تکان دهنده‌ی وی از شخصیت برجسته شما به دور است؛ اما آیا وقت آن نرسیده است تا تکلیف خود را با برخی اطرافیان‌تان که زیر سابقه و جایگاه شما جمع شده‌اند و هر چه در توان دارند برای تضعیف انقلاب به کار می‌گیرند، روشن کنید؟



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: علی
    سه شنبه 88/3/19 ساعت 10:9 عصر
    احمدی نژاد: اگر دوباره رأی بیاورم ،اسامی تمام مفسدان را اعلام خواهم کرد

    رئیس‌جمهور گفت: در صورت انتخاب، اسامی تمام مفسدان اقتصادی را اعلام و در صورت عدم توبه مجازات خواهند شد.

    به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمود احمدی‌نژاد ساعتی پیش در جمع حامیان و هواداران خود در ورزشگاه تختی ارومیه گفت: عده‌ای قلیل در درون تشکیلات حکومتی از مسیر دولت و انقلاب منحرف شده‌‌اند در حالیکه در فرهنگ انقلاب باید خدمت به مردم و حفاظت از حقوق آن‌ها در اولویت برنامه‌های زمامداران باشد.

    احمدی‌نژاد با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران نباید هیچ فردی حق خود را بر حقوق مردم تریجح بدهند، افزود: از منظر انقلاب آحاد مردم از حقوق یکسانی برخوردار هستند و شایسته زندگی، شکوفایی، رفاه و برخورداری یکسان از بیت‌المال را دارند ولی برخی خود را تافته‌ جدا‌بافته از ملت دانسته و با تشکیل احزاب و گروه‌هایی برای خود و اطرافیان خود امتیازاتی ویژه‌ای قائل شدند.

    وی اضافه کرد: این افراد آرام‌آرام به دست‌اندازی در بیت‌المال اقدام کرده و حکومت و اموال عمومی را در انحصار خود دانستند ولی دولت نهم دست‌ آنها را از بیت‌المال کوتاه کرده است.

    احمدی‌نژاد افزود: این امری طبیعی است در هرجائیکه کوهی از ثروت انباشته شده باشد در کنار آن دره‌هایی عمیق از فقر نیز ایجاد می‌شود که در جنگ تحمیلی شاهد گذران زندگی مردم بوسیله کوپن و انباشته شدن و دادن امتیازات ویژه برای راه‌اندازی کارخانه‌های هرگز احداث نشده توسط دولتمردان بودیم که بزرگ‌ترین چپاول از حقوق مردم محسوب می‌شود.

    وی با انتقاد از برخی افراد حکومتی که این نظام را از آن خود دانسته و به مردم با دید رعیت می‌نگرند، خاطرنشان کرد: اگر کسی از مسیر واقعی انسانیت دور شود کارش به سرنوشت کاندیدایی می‌رسد که اتحاد چپ و راستی را برای از بین بردن حقوق مردم خواهان شده ولی هوشیاری مردم مانع از دستیابی به قدرت برای افزایش ظلم و جفا به حقوقشان خواهد شد.

    احمدی‌نژاد اظهار کرد: طی چهار سال گذشته بدترین تهمت‌ها به دولت نهم روا داشته شد، گویی در این چهار سال نه تنها کاری برای خدمتگذاری انجام نشده بلکه کشور عقب رفته است، چنین تحلیل‌هایی نشان از بستن چشمان دشمنان به پیشرفت‌های دولت در عرصه‌های ملی و فراملی است.

    وی تصریح کرد: دفاع از حقوق ملت از وظایف اصلی حکومت اسلامی است و ترمیم حقوق کارگران از دیگر اقداماتی است که در آینده نزدیک توسط دولت نهم به ثمر خواهد رسید.

    احمدی‌نژاد اذعان داشت: کسانی که سهام عدالت را بزرگ‌ترین اشتباه دولت عنوان می‌کنند به این خاطر است که پول‌هایی که در جیب آن‌ها می‌رفت در بین مردم توزیع شده و ‌آنها چشم دیدن این عدالت‌محوری دولت نهم را ندارند.

    وی اضافه کرد: ما در برابر چنین اتهاماتی گلوها و سینه‌های خود را در برابر تیغ منتقدان قرار داده و آماده‌ایم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان مقابله کرده و در این راه هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
    وی با انتقاد از برخی اظهار‌نظرها مبنی بر این افشای مفسدان اقتصادی آینده نظام را به خطر می‌اندازد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مردم این سرزمین هستند و هرگز با پرده‌برداری و صداقت دولتمردان نظام در معرض آسیب قرار نخواهد گرفت.

    احمدی‌نژاد افزود: آیا وقتی حقوق عده‌ای از مردم توسط عده‌ای قلیل از بدنه حکومت به ملک شخصی تبدیل می‌شود، نظام آسیب نمی‌بیند.

    وی اذعان داشت: من در اینجا اعلام می‌کنم اگر این افراد دست از زیاده‌خواهی‌ها خود برندارند در صورت انتخاب برای دوره دهم ریاست‌جمهوری مجازاتی سخت‌تر از اعلام اسامی در پیش روی آنها خواهد بود.
    احمدی‌نژاد اضافه کرد: دولت موظف است نماد شجاعت اقتدار و سرافرازی ملت ایران است و اینکه عده‌ای خیال کنند با عقب‌نشینی و کوتاه آمدن در برابر مستکبران می‌توانند منافع ملت را حفظ کنند، سخت در اشتباه و توهم هستند.

    وی خاطرنشان کرد: اکنون آمریکا اعلام می‌کند ما به دنبال براندازی ایران نیستم و چنین دستاوردی ثمره عملکرد دولت نهم است و در صورت انتخاب در دوره بعدی نیز این منطق در عرصه‌های بین‌المللی ادامه خواهد داشت و هرگز در برابر هیچ قدرتی عقب‌نشینی نخواهیم کرد چرا که ما خود دنبال مدیریت ایران بر جهان هستیم.

    رئیس‌جمهوری اذعان داشت: از صمیم دل خوشحالم که بار دیگر در جمع پرشور مردم آذربایجان غربی حضور پیدا کرده و به وجود شما مومنان متعهد به انقلاب اسلامی ایران افتخار می‌کنم.
    وی با بیان اینکه مردم آذربایجان غربی نماد نجابت، شرافت و مجاهدت ملت ایران هستند، اضافه کرد: مردم این استان در طول تاریخ سنگربانانی امین برای استقلال، عزت و سرافرازی سرزمین ایران بودند که سلام خود را بر ادیبان، روشنفکران، کارگران و تمام مردم این استان نثار می‌کنم.

    کاندیدای دوره دهم ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه طی 30 سال گذشته ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان در راه عزت، استقلال و عظمت کشور ایران استقامت کرده‌اند، افزود: وظیفه دولت اسلامی صیانت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و حفاظت از اموال عمومی است که اقتدار را برای دولت و ملت ایران در تمام عرصه‌ها به ارمغان بیاورد.

    وی با اشاره به اینکه دولت موظف است ثروت عمومی را به طور عادلانه در سراسر کشور و بین مناطق مختلف توزیع کند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی روح عدالت، برادری و انسانیت را نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا زنده کرد و در این مدت آذربایجان غربی با ایستادگی در برابر دشمنان برای حفاظت از ارزش‌های اسلامی آماده به خدمت بوده است و دستاوردهای بی‌نظیر ملت ایران در تمام عرصه‌ها را مدیون غیرت و فداکاری این ملت بزرگوار هستیم.

    احمدی‌نژاد اضافه کرد: با وجود این دستاوردها و افتخارآفرینی‌ها در طول 26 سال اخیر آسیب‌های بسیاری به بدنه دولت در مراکز مدیریت و تصمیم‌گیری وارد آمده که سبب بوجود آمدن آسیب‌های دیگری در سیاست اقتصادی این کشور شده است.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: علی
    دوشنبه 88/3/11 ساعت 11:11 عصر

    سرویس سیاسی-
    بیش از 6ماه است که رسانه های غربی موضوع انتخابات ریاست جمهوری ایران را با دقت و وسواس پی گیری می کنند.
    در ماه های اول تمرکز اصلی رسانه های غربی بر دو موضوع بود. نخست، تلاش برای ناامید کردن مردم از روند جاری امور در کشور و ارائه تصویری تیره و تار از آینده در صورت تداوم مشی اصولگرایانه در دستگاه اجرایی کشور  و دوم سعی برای به صحنه کشاندن کاندیدای مطلوب غرب در انتخابات و جلب توجهات مردم به وی که در آن مقطع البته کسی جز محمد خاتمی نبود.
    حجم مطالب منتشر شده در رسانه های غربی در این مورد بسیار زیاد است به گونه ای که حتی دسته بندی و تحلیل آنها محتاج زمانی فراوان خواهد بود. به طور خلاصه در آن مقطع تلاش رسانه های غربی- که البته دسترسی زیادی به فضای داخلی ایران ندارند- این بود که وجود نوعی بن بست و بحران بسیار حاد در وضعیت کشور را به مردم القا نمایند که رفع آن فقط در گرو توجه نشان دادن  به گروهی خاص و مهم تر از آن روی گرداندن از دولت فعلی است.                                    
    همین عملیات روانی بود که برخی رسانه های داخلی هم به بسط آن پرداختند و نهایتاً رهبرمعظم انقلاب به صراحت در جمع مسئولان نظام آن را مورد اشاره قرار داده و تاکید فرمودند القاء این مطلب که وضعیت کشور بحرانی است همراهی با دشمن است. نکته دیگری که باید در تحلیل رفتار رسانه ها و محافل غربی درباره انتخابات ایران به آن توجه کرد این است که برای نخستین بار در این  مدت غربی ها دیگر سخنی از دعوت مردم و گروه ها به تحریم انتخابات به میان نیاورده اند.
    تحلیلگران عقیده دارند علت این امر آن است که کنار رفتن دولت احمدی نژاد برای آمریکا و صهیونیست ها از هر اتفاق دیگری فوری تر و ضروری تر است و به همین دلیل  مایل به بسیج تمام نیروهای خود برای محقق ساختن این هدف هستند و به  همین دلیل انزوا و گوشه نشینی را توصیه  نمی کنند.
    پس از کنار رفتن خاتمی از صحنه انتخابات رسانه های غربی ناراحتی و البته غافلگیری خود از این اقدام را به هیچ وجه پنهان نکردند. ده ها مقاله دراین باره در روزنامه های آمریکایی و اروپایی نوشته شد که مضمون اصلی تمامی آنها تأسف از کنار رفتن خاتمی به عنوان کاندیدای مطلوب غرب و در مرحله بعد شماتت و سرزنش او به این دلیل که نتوانسته در این وضعیت حساس به «رسالت» خود عمل کند، بوده است.
    پس از آن مقطع، رسانه های غربی همچنان به فرایند «گزینه یابی» در محیط داخل ایران ادامه دادند. توجه این رسانه ها به میرحسین موسوی به ویژه پس از کنفرانس مطبوعاتی اخیر وی که او در آن از علاقمندی خود به تداوم گفت وگو با 1+5 خبر داده بود، فزونی یافته است.
    برخی از این رسانه ها عقیده دارند اگرچه موسوی محافظه کارتر از خاتمی است اما به اصول مورد نظر او  اعتقاد دارد و به همین دلیل به تعقیب دیدگاه های اصلاح طلبان ادامه خواهد داد.
    محور بعدی در تبلیغات رسانه های غربی درباره انتخابات ایران ابراز علنی این موضع است که «تداوم دولت احمدی نژاد بدترین اتفاق ممکن» است. با مطالعه مجموعه تحلیل های منتشر شده در این باره می توان دو محور کلی را برای مخالفت غرب با احمدی نژاد شناسایی کرد. 1- به شکست کشاندن پروژه مهار از درون که به گفته بوش در دوران اصلاحات تا حدودی عملی شده بود و 2- تبدیل کردن به یک قدرت غیر قابل چشم پوشی در منطقه خاورمیانه به گونه ای برای غرب چاره ای جز تعامل و مذاکره با آن باقی نمانده است. البته رسانه های غربی به ناتوانی خود به تأثیرگذاری بر محیط داخلی ایران واقفند و به همین دلیل بیش از آنکه برای تأثیرگذاری مستقی تلاش کنند بیشتر مایل به تأثیرگذاری بر ذهن نیروهای اصلاح طلب و تغذیه فکری آنها هستند.
    برای جشن یا عزالطفاً با موساد هماهنگ کنید!
    در آخرین مورد از اظهار نظر غربی ها درباره انتخابات ایران یک سناتورصهیونیست آمریکایی که از طرفداران دوآتشه اوباما و رژیم صهیونیستی است، اعلام کرد: اگر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران شکست بخورد، ما باید جشن بگیریم.
    «فرانک لوتنبرگ» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ادامه داد: حتی اگر یکی بدتر از احمدی نژاد سرکار بیاید، ما باید جشن بگیریم.
    این سناتور 85 ساله حزب دموکرات که از سال 1968 تا به حال 80 بار از رژیم صهیونیستی دیدن کرده است، نسبت به اینکه تصویری منفی از اوباما در اسرائیل  وجود دارد و آمارهای موجود مبنی بر اینکه تنها 31 درصد از مردم ساکن سرزمین های اشغالی، اوباما را طرفدار اسرائیل می دانند، ابراز تأسف کرد و گفت: در عوض اوباما در میان یهودیان آمریکایی طرفداران زیادی دارد.
    براساس سخنان این سناتور باید از وی و صهیونیست های مشابه خواست آماده باشند تا پس از برگزاری انتخابات، مراسم سوگواری برگزار کنند چرا که طبق ارزیابی هایی که موساد توسط عوامل خود انجام داده و در برخی نشریات صهیونیستی منتشر شد به احتمال قوی احمدی نژاد پیروز انتخابات است و آینده دق صهیونیست ها خواهد شد.
    http://www.kayhannews.ir/Detail.aspx?cid=15976



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
       1   2      >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • گاه می رویـم تا برسیـم‎ ...
    [عناوین آرشیوشده]